Διασύνδεση Επιχειρήσεων, Τεχνολογίας, Καινοτομίας και Ανθρώπων

Advertorial

Tου ΑΝΔΡΕΑ ΜΠΡΟΥΣΤΑ,
Director, Technology Intelligence & Performance, Grant Thornton

 

Η διασύνδεση επιχειρήσεων, τεχνολογίας, καινοτομίας και ανθρώπων είναι ένας σημαντικός τομέας που πρέπει να εξετάσουν οι εταιρείες που επιθυμούν να συνδεθούν με την επόμενη γενιά καταναλωτών και εργαζομένων.

Υπάρχει μια συνεχής συζήτηση σχετικά με τις απαιτήσεις των νεότερων γενεών όσον αφορά τον τύπο απασχόλησης, την ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής, αλλά και τις καταναλωτικές τους συνήθειες και τη γενικότερη άποψή τους για την ίδια τη ζωή. Φαίνεται ότι οι άνθρωποι που έχουν γεννηθεί από το 1997 και μετά, έχουν αναπτύξει μια διαφορετική προσέγγιση για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να ζει κανείς τη ζωή, σε σύγκριση με τις παλαιότερες γενιές.

Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε πώς η Τεχνολογία και η Καινοτομία, ως θεμελιώδεις πτυχές της σύγχρονης ζωής, μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να έρθουν πιο κοντά στους ανθρώπους.

Η Gen Z εκτιμά την εξατομίκευση και την ευκολία, και ως εκ τούτου οι επιχειρήσεις πρέπει να χρησιμοποιούν τα κατάλληλα εργαλεία τεχνολογίας και καινοτομίας για να δημιουργήσουν τέτοιες εξατομικευμένες εμπειρίες που θα διασφαλίζουν επίσης ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες προσφέρονται γρήγορα και εύκολα. Πάρτε για παράδειγμα την επιτυχημένη υλοποίηση αυτής της ιδέας που υιοθετήθηκε από το Netflix, την Uber, τις υπηρεσίες διανομής φαγητού, την Airbnb και τόσες άλλες. Αυτές οι επιχειρήσεις βασίζονται στις τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (AI) και μηχανικής μάθησης (machine learning) για τη δημιουργία εξατομικευμένων εμπειριών και την αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών, καθιστώντας τα προϊόντα τους πιο προσιτά και πιο εύχρηστα.

Εκτός από αυτό, η Gen Z εκτιμά επίσης την αυθεντικότητα και τη διαφάνεια. Πολλές επιχειρήσεις έχουν ήδη κατανοήσει τη σημασία της σωστής χρήσης της τεχνολογίας και της καινοτομίας για τη δημιουργία αυθεντικών και διαφανών εμπειριών.

Σήμερα, έχουμε πλέον τα τεχνολογικά εργαλεία για τη δημιουργία μιας εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία καθηλωτικών και διαδραστικών εμπειριών. Ο αυξανόμενος αριθμός των ανθρώπων που περνούν όλο και περισσότερο χρόνο στον Εικονικό κόσμο, επιβεβαιώνει την αξία της εμπειρίας έναντι της υλικής απόκτησης στη Gen Z. Υπάρχει μια αυξανόμενη τάση τον τελευταίο καιρό για το Metaverse και τα NFTs (Non-Fungible Tokens), όπου οι άνθρωποι δημιουργούν έναν εξατομικευμένο κόσμο στο διαδίκτυο. Εργάζονται, ζουν, κοινωνικοποιούνται, δημιουργούν επιχειρήσεις, πραγματοποιούν συναλλαγές μεταξύ τους κ.λπ. Πρόκειται για μια επανάσταση που ήδη συμβαίνει και σύντομα θα επηρεάσει και τον "πραγματικό" κόσμο. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να συμμετέχουν ενεργά στη νέα πραγματικότητα, προσπαθώντας να είναι προσβάσιμες στους εργαζόμενους και τους καταναλωτές τους παντού και ανά πάσα στιγμή.

Τέλος, υπάρχει μια έντονη κινητικότητα όσον αφορά τη βιωσιμότητα και τον κοινωνικό αντίκτυπο. Οι άνθρωποι που εκπροσωπούν αυτές τις γενιές είναι πιο ευαισθητοποιημένοι από τις προηγούμενες και οι επιχειρήσεις πρέπει να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία και την καινοτομία για να δημιουργήσουν προϊόντα και υπηρεσίες που θα είναι ελκυστικά για αυτό το κοινό και τις νέες απαιτήσεις του. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι Millennials και οι Gen Zs είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για να αποκτήσουν βιώσιμα προϊόντα, και η τάση αυτή θα συνεχίσει να αυξάνεται καθώς το εισόδημα αυτών των γενεών αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου. Παρ' όλα αυτά, οι επιχειρήσεις δεν έχουν καταφέρει ακόμη να είναι αρκετά διαφανείς όσον αφορά τις διαδικασίες παραγωγής τους, την πράσινη μετάβαση και τη δέσμευσή τους σε αυτά τα προϊόντα ώστε να πείσουν περισσότερους καταναλωτές και, ως εκ τούτου, υπάρχουν πολλά βήματα που πρέπει να γίνουν τα επόμενα χρόνια.

Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε αυτή τη νέα εποχή, χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την τροφοδοσία των data centers τους, εφαρμόζοντας ενεργειακά αποδοτικές τεχνολογίες και χρησιμοποιώντας ψηφιακές λύσεις για τη μείωση των αποβλήτων και των εκπομπών κ.λπ. Εκτός από αυτό, η τεχνολογία μπορεί βελτιώσει την πρόσβαση σε ζωτικούς πυλώνες μιας κοινωνίας, όπως η παιδεία, η υγειονομική περίθαλψη και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, δημιουργώντας θετικό κοινωνικό αντίκτυπο σε μη προνομιούχες κοινότητες.

Όλοι οι προαναφερθέντες παράγοντες επηρεάζουν όλο και περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις βλέπουν και προσεγγίζουν την τεχνολογία. Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών, τη βιωσιμότητα, τον κοινωνικό αντίκτυπο, τη διαφάνεια, τη διακυβέρνηση και να αντιμετωπίσουν νέες τάσεις, αλλά και για να δημιουργήσουν μια νέα εικονική πραγματικότητα. Επιπλέον, η υπεύθυνη επένδυση και η διαχείριση κινδύνων γίνονται βασικοί παράγοντες που ωθούν τις επιχειρήσεις να υιοθετήσουν πρακτικές που θα τους επιτρέψουν να προσελκύσουν και να διασυνδεθούν με ανθρώπους που θέτουν τα πρότυπα του κόσμου μας για την επόμενη μέρα.