«Χρωματίζοντας» την εταιρική επικοινωνία

στον κλάδο του ελληνικού λιανικού εμπορίου


Τα καταστήματα της O K ! Anytime Markets θέτουν ως στρατηγική επιλογή την ανάδειξη των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων του brand που τα έχουν ξεχωρίσει στη συνείδηση των καταναλωτών. Κεντρικός άξονας της στρατηγικής επικοινωνίας τους είναι και θα παραμείνει η προβολή της βασικής τους υπόσχεσης: «Ό,τι θέλεις, όταν το θέλεις». Με στόχο να μοιράζονται με το κοινό τα εταιρικά νέα, τις δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, αλλά και την πάγια δέσμευση να παρέχουν στους καταναλωτές καθημερινά και με διευρυμένο ωράριο αυτό που θέλουν, επένδυσαν στα social media, δημιουργώντας το 2012 επίσημο λογαριασμό στο Facebook και επαναλανσάροντας μέσω αυτού την επικοινωνία του brand τον Μάρτιο του 2018. Μέσα σε δύο χρόνια κατάφεραν να χτίσουν ένα υψηλό fanbase, που αριθμεί 51.257 χρήστες, αλλά και ένα loyal community, γεγονός που αποδεικνύεται από το υψηλό engagement των χρηστών στο ποικίλο περιεχόμενό τους.

Ο λογαριασμός στο Facebook αποτελεί βασικό κανάλι επικοινωνίας με τους χρήστες, αλλά και σφυγμομέτρησης των προτιμήσεών τους. Επιπλέον, επιτρέπει στην εταιρεία να αφουγκράζεται την αντίληψη του κόσμου για τα καταστήματά της. Ξεχωριστή κατηγορία περιεχομένου αποτελούν οι διαγωνισμοί, αλλά και οι προωθητικές ενέργειες, που ενισχύουν τη σχέση με τους αγοραστές, προσφέροντας μια μορφή επιβράβευσης για την εμπιστοσύνη που δείχνουν στο brand. Τα μηνύματα και οι αποκρίσεις των χρηστών αποτελούν κατεύθυνση για την εξέλιξη της επικοινωνίας και τον εμπλουτισμό του περιεχομένου των καταστημάτων, με στόχο να ανταποκρίνονται στις αναζητήσεις και στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.

Η εταιρεία φροντίζει να επικοινωνεί άμεσα με τους χρήστες των social media, απαντώντας σε κάθε ανάγκη ή σχόλιό τους.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία επέκτεινε την παρουσία της και στο Instagram, που αποτελεί για τις επιχειρήσεις «place to be», διότι έχει νεανικό κοινό –που διαπιστώθηκε ότι αποτελεί το core κοινό του brand στο περιβάλλον του Facebook – το οποίο αναζητά έμπνευση και κίνητρο μέσα από φωτογραφίες υψηλής αισθητικής, που μπορεί να απαθανατίζουν ακόμα και τα πιο απλά αντικείμενα της καθημερινότητας. Εδώ και μερικούς μήνες, λοιπόν, η εταιρεία προσφέρει τη δυνατότητα στο κοινό να γνωρίσει μια διαφορετική πλευρά της, εστιάζοντας αποκλειστικά στα ενδιαφέροντα των χρηστών με τρόπο άμεσο, χαλαρό, διασκεδαστικό και διαδραστικό.

Το βασικό μήνυμα επικοινωνίας για το 2020, #petaksoustaOK, έρχεται να ενισχύσει την ανάδειξη των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της εταιρείας και να αποτελέσει «ομπρέλα» για μια σειρά από tailor made καμπάνιες, που αποσκοπούν στην ενδυνάμωση της σχέσης με το κοινό και του top-of-mind awareness.

Τόσο το Facebook όσο και το Instagram διέπονται από ξεχωριστή ολοκληρωμένη στρατηγική, η οποία όμως συμβάλλει στη σύσταση ενιαίας εικόνας της εταιρείας.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι οι περίοδοι επικοινωνιακών κρίσεων, όπως αυτή που βιώσαμε πρόσφατα εξαιτίας της πανδημίας, κατά τις οποίες πολλοί χρήστες επιλέγουν να απευθυνθούν στην εταιρεία μέσω Facebook ή Instagram, δεν αποτελούν εξαίρεση στην πάγια τακτική της OK! Anytime Markets να μη μένει κανένα σχόλιο αναπάντητο στους λογαριασμούς της. Έτσι, είναι πάντα σε εγρήγορση, ώστε να επικοινωνεί με τους χρήστες των social media άμεσα και να απαντά σε κάθε τους ανάγκη ή σχόλιο. Με αυτόν τον τρόπο τα social media συμβάλλουν σημαντικά στη διαχείριση κρίσεων, με στόχο πάντα την αποκατάσταση της αλήθειας μέσα από εποικοδομητικούς διαλόγους που προκύπτουν με τους χρήστες, την έγκαιρη ενημέρωση σε σχέση με τη λειτουργία των καταστημάτων, αλλά και την άμεση εξυπηρέτηση διαφόρων αιτημάτων τους με τρόπο αποτελεσματικό και ειλικρινή.