Τα ΑΕΙ «στα χρόνια της πανδημίας»
Στο κατώφλι μιας ακαδημαϊκής χρονιάς που, όπως φαίνεται, θα ξεκινήσει... ηλεκτρονικά βρίσκονται και τα ελληνικά πανεπιστήμια, ύστερα από δύο εξεταστικές περιόδους (του Ιουνίου και την επαναληπτική του Σεπτεμβρίου) που έγιναν με συνδυασμό διά ζώσης και εξ αποστάσεως αξιολογήσεων.
Πάντως, πολλά Ιδρύματα στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ έχουν ήδη ξεκαθαρίσει ότι θα κινηθούν προς την κατεύθυνση των «διαδικτυακών αμφιθεάτρων» για το μεγαλύτερο μέρος της ακαδημαϊκής χρονιάς.
Στην Ελλάδα το προηγούμενο χρονικό διάστημα υπήρξε πρωτόγνωρο για τα ΑΕΙ και τους φοιτητές τους, με ένα μεγάλο χρονικό διάστημα απομόνωσης και ελλιπούς εκπαιδευτικής προετοιμασίας, αλλά στη συνέχεια διενέργεια μαθημάτων μέσω διαδικτύου.
Πώς πέρασαν όμως οι ίδιοι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες την ιδιότυπη αυτή περίοδο; Η «ΟΠΑ News» ρώτησε τρεις εκπροσώπους της νέας γενιάς του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και κατέγραψε τις απόψεις τους. Πώς βίωσαν τους τελευταίους μήνες; Τι κέρδισαν από την εμπειρία τους; Ποια γεγονότα τούς επηρέασαν περισσότερο;
«Η διαμόρφωση νέων ισορροπιών κατά τη διάρκεια του lockdown αποτέλεσε βασική προτεραιότητα για όλους μας. Για εμένα, η άμεση έναρξη των εξ αποστάσεως μαθημάτων βοήθησε, διότι έθεσε το πρόγραμμα της καθημερινότητας, καθόρισε απευθείας τα καθήκοντά μου και, κατ’ επέκταση, αργότερα τις ανάγκες διαβάσματος για την εαρινή εξεταστική. Παράλληλα, η σωματική άθληση σε εξωτερικούς χώρους, όπως το περπάτημα σε ένα πάρκο, κρίθηκε αναγκαία, καθώς ο εγκλεισμός και οι εξελίξεις του ιού επηρέαζαν την ψυχολογία μου. Αυτή έγινε η εβδομαδιαία έξοδός μου. Έτσι, βελτιώθηκε τόσο η αποδοτικότητα όσο και η παραγωγικότητά μου. Τέλος, δεν θα μπορούσα να παραλείψω τις αμέτρητες ώρες κλήσεων με τα κοντινά μου πρόσωπα».
Δέσποινα Αδαμοπούλου, φοιτήτρια Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
«Τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας λόγω πανδημίας ήταν για όλους μας μια δυσάρεστη εμπειρία, από την οποία δεν λείπουν οι μικρές ηλιαχτίδες αισιοδοξίας. Σε ακαδημαϊκό επίπεδο, είναι σίγουρα θετικό το πόσο γρήγορα κατάφερε να στηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Με αυτή την αλλιώτικη εκπαίδευση ελπίζω να μπήκαν οι βάσεις για να είναι η τεχνολογία -που σέβεται τα δεδομένα και την ιδιωτικότητά μας- στο πλευρό των φοιτητών. Σε προσωπικό επίπεδο, υπήρχε περισσότερος χρόνος τόσο για τον εαυτό μου όσο και για την οικογένειά μου, τον οποίον αξιοποίησα στο έπακρο. Το σίγουρο είναι ότι εκτίμησα περισσότερο τα απλά πράγματα: από τη βόλτα μέχρι το να παρακολουθώ μάθημα στα έδρανα».
Γιάννης Αποστόλου, φοιτητής Τμήματος Πληροφορικής
«Σε προσωπικό επίπεδο, θεωρώ ότι ήμουν πολύ τυχερός, καθώς το ενδιαφέρον μου για δραστηριότητες στο ευρύτερο πλαίσιο της Σχολής με βοήθησε να παραμείνω παραγωγικός ακόμα και εξ αποστάσεως, με τη χρήση της τεχνολογίας. Καθοριστικό ρόλο για την προσαρμογή μου στα νέα δεδομένα τής εξ αποστάσεως διδασκαλίας ήταν η χρήση πολλαπλών μέσων τηλεκπαίδευσης, αλλά και η υψηλού επιπέδου εξ αποστάσεως εκπαίδευση που πρόσφερε το ακαδημαϊκό προσωπικό του Τμήματός μου. Η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισα ήταν οι ηλεκτρονικές εξετάσεις. Παρ’ όλα αυτά, με οργάνωση και σωστή διαχείριση του χρόνου πιστεύω πως όλοι μας καταφέραμε να προσαρμοστούμε στις πρωτόγνωρες για εμάς αυτές συνθήκες».
Δημήτρης Τριανταφύλλου, φοιτητής Τμήματος Οικονομικής Επιστήμης