Πρόγραμμα Ενίσχυσης Ερευνας
Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου, σε συνέχεια της απόφασης της 6ης Συνεδρίας της Συγκλήτου του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 (7/6/2012) οπότε και εγκρίθηκε το Πρόγραμμα "Ενίσχυση της Έρευνας στο ΟΠΑ με σκοπό την Εξωστρέφεια και την Αριστεία", την απόφαση συνέχισής του της 7ης Συνεδρίας της Συγκλήτου του ακαδημαϊκού έτους 2012-2013 (18/4/2013) και της 7ης συνεδρίας της Συγκλήτου του ακαδημαϊκού έτους 2013-2014 (8/4/2014) αποφάσισε στην 6η Συνεδρία του ακαδημαϊκού έτους 2014-2015 (23/04/2015) τη συνέχιση του Προγράμματος "Ενίσχυση της Έρευνας στο ΟΠΑ με σκοπό την Εξωστρέφεια και την Αριστεία" για το ακαδ. έτος 2015-2016 για τις Δράσεις και με τους όρους που αναφέρονται παρακάτω:
- Δράση 1. Ενίσχυση Λεκτόρων ή Επίκουρων Καθηγητών, με θητεία στο ΟΠΑ μικρότερη των 7 ετών, με συνολικό ποσό 105.000 Ευρώ
-
Η Δράση 1 θα χρηματοδοτηθεί με το ποσό των 105.000 Ευρώ πλέον ΦΠΑ, όπου απαιτείται, και με την παρακάτω κατανομή χρηματοδότησης:
- Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων: 55.000 πλέον ΦΠΑ, όπου απαιτείται
- Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας της Πληροφορίας: 35.000 Ευρώ πλέον ΦΠΑ, όπου απαιτείται
- Σχολή Οικονομικών Επιστημών: 15.000 Ευρώ πλέον ΦΠΑ, όπου απαιτείται
ΠΛΑΙΣΙΟ
- Η δράση αυτή απευθύνεται σε νέα μέλη ΔΕΠ του ΟΠΑ που υπηρετούν στις βαθμίδες του Λέκτορα ή του Επίκουρου Καθηγητή και έχουν αναλάβει καθήκοντα στο ΟΠΑ την τελευταία επταετία (7 έτη από την ανάληψη καθηκόντων στο ΟΠΑ).
- Η κάθε ερευνητική πρόταση μπορεί να χρηματοδοτηθεί με 6.250 έως 15.000 Ευρώ με διάρκεια αξιοποίησης του ποσού αυτού τα 2 έτη.
- Η επιλογή των μελών ΔΕΠ θα γίνεται από την Κοσμητεία της Σχολής κατόπιν πρόσκλησης και υποβολής προτάσεων από τους ενδιαφερόμενους και σύμφωνα με τη διαδικασία που θα αποφασίσει η Κοσμητεία.
- Το ποσό της ενίσχυσης θα καλύπτει δαπάνες για έρευνα, ενδεικτικά: αμοιβές βοηθών ερευνητών, επισκέψεις σε ερευνητικά κέντρα, συνδρομές και συμμετοχή σε συνέδρια, αγορά εξοπλισμού, απόκτηση δεδομένων κ.α. Για την αμοιβή του ίδιου του μέλους ΔΕΠ τίθεται ως άνω όριο το 40% του συνολικού ποσού.
- Μέλος ΔΕΠ που θα λάβει ενίσχυση στα πλαίσια της δράσης αυτής δεν έχει το δικαίωμα συμμετοχής στις επόμενες δύο προσκλήσεις της ίδιας δράσης.
- Το μέρος του ποσού που δεν θα χρησιμοποιηθεί επιστρέφει στον χρηματοδότη λογαριασμό του ΕΛΚΕ.
- Οι αποφάσεις των Κοσμητειών θα πρέπει να λαμβάνονται το αργότερο μέχρι τέλος Σεπτέμβρη κάθε έτους και να γνωστοποιούνται στον ΕΛΚΕ με κοινοποίηση στον Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού.
Χρηματοδοτήσεις Δράσης 1 - ακαδημαϊκό έτος: 2014-2015
- Δράση 2. Ενίσχυση μεταδιδακτορικών ερευνητών για προώθηση έρευνας, με συνολικό ποσό 200.000 ευρώ
-
Η Δράση 2 για την Ενίσχυση της Μεταδιδακτορικής Έρευνας για το έτος 2017-2018 θα χρηματοδοτηθεί με το ποσό των 200.000 Ευρώ πλέον ΦΠΑ / εργοδοτικών εισφορών, όπου απαιτείται και με την παρακάτω κατανομή της χρηματοδότησης:
- Σχολή Οικονομικών Επιστημών: 50.000 Ευρώ πλέον ΦΠΑ / εργοδοτικών εισφορών, όπου απαιτείται
- Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων: 100.000 πλέον ΦΠΑ / εργοδοτικών εισφορών, όπου απαιτείται
- Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας της Πληροφορίας: 50.000 Ευρώ πλέον ΦΠΑ / εργοδοτικών εισφορών, όπου απαιτείται
ΠΛΑΙΣΙΟ
Οι σχετικές διαδικασίες εφαρμογής («Πλαίσιο») για τη Δράση 2 έχουν ως ακολούθως:- Η ερευνητική ομάδα κάθε πρότασης αποτελείται από έναν επιβλέποντα Καθηγητή και τον μεταδιδάκτορα ερευνητή. Ο επιβλέπων Καθηγητής υπηρετεί στη Σχολή σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης στη βαθμίδα του Καθηγητή, του Αναπληρωτή Καθηγητή ή του Μόνιμου Επίκουρου Καθηγητή που δεν εμπίπτει στη Δράση 1. Ο υποψήφιος μεταδιδακτορικός ερευνητής θα πρέπει να έχει λάβει το Διδακτορικό του δίπλωμα μετά την 1-1-2014 από αναγνωρισμένο Πανεπιστήμιο του εσωτερικού ή του εξωτερικού.
-
Μετά την κατάθεση των προτάσεων εντός του Σεπτεμβρίου 2017, η Κοσμητεία ορίζει Επιτροπή Αξιολόγησης που μεριμνά για την αξιολόγηση των προτάσεων που υποβλήθηκαν και εισηγείται στην Κοσμητεία για τις προτάσεις που θα χρηματοδοτηθούν. Η Κοσμητεία λαμβάνει την τελική απόφαση μέχρι 31-10-2017.
Τέλος, θα διατεθεί το ποσό των 12.000 Ευρώ για διαχειριστικά κόστη, κυρίως για αμοιβές εξωτερικών αξιολογητών, σύμφωνα με τη σχετική απόφαση της Συγκλήτου στις 7-6-2012. Το ποσό αυτό θα διατεθεί ισόποσα στις τρεις Σχολές και θα το διαχειριστεί ο Κοσμήτορας της κάθε Σχολής.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ- Κάθε πρόταση μπορεί να χρηματοδοτηθεί με 10.000 έως 12.000 Ευρώ με διάρκεια αξιοποίησης του ποσού αυτού το ένα έτος.
- Την πρόταση υποβάλλει ο επιβλέπων Καθηγητής. Κάθε Καθηγητής μπορεί να υποβάλλει μόνο μία πρόταση. Κάθε υποψήφιος μεταδιδακτορικός ερευνητής μπορεί να συμμετέχει μόνο σε μία πρόταση. Είναι δυνατή η υποβολή πρότασης και από ήδη χρηματοδοτούμενες ομάδες, εφόσον πληρούν τις σχετικές προϋποθέσεις και με μέγιστη δυνατότητα χρηματοδότησης του ίδιου μεταδιδάκτορα δύο (2) φορές.
- Ήδη χρηματοδοτούμενες ομάδες θα πρέπει να υποβάλλουν με την κατάθεση της νέας αίτησης τις δημοσιεύσεις και τα παραδοτέα που παρήγαγαν από τη χρηματοδότησή τους αυτή.
- Κάθε πρόταση περιγράφει συνοπτικό σχέδιο έρευνας και προδιαγράφει το έργο που θα παραχθεί. Επίσης, περιλαμβάνει τα αναλυτικά βιογραφικά του Καθηγητή και του μεταδιδακτορικού ερευνητή.
-
Η Επιτροπή Αξιολόγησης αποτελείται από εξωτερικά μέλη της Σχολής. Η αξιολόγηση των προτάσεων βασίζεται στα εξής κριτήρια και ποσοστά βαρύτητας:
- Προοπτική παραγωγής άμεσων ερευνητικών αποτελεσμάτων: 40%
- Ποιότητα της ερευνητικής ομάδας: 30%
- Πρωτοτυπία και ερευνητική σημασία της πρότασης: 30% -
Κατά την τελική απόφαση από την Κοσμητεία τίθενται οι παρακάτω περιορισμοί:
Από κάθε Τμήμα επιλέγεται τουλάχιστον μια πρόταση και όχι περισσότερες από δύο. Τουλάχιστον το 80% του ποσού της χρηματοδότησης θα διατεθεί ως αμοιβή του μεταδιδακτορικού ερευνητή. Το υπόλοιπο ποσό μπορεί να διατεθεί για δαπάνες έρευνας. Ο επιβλέπων Καθηγητής δεν αμείβεται από το ποσό της πρότασης. - Αν το συνολικό ποσό χρηματοδότησης των προτάσεων που θα επιλεγούν είναι μικρότερο του προϋπολογισμένου, τότε δύνανται να χρηματοδοτηθούν και άλλες προτάσεις σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, ακόμα και αν καταστρατηγείται το όριο των δύο (2) προτάσεων ανά Τμήμα.
- Ανά 6 μήνες υποβάλλεται έκθεση προόδου της έρευνας, από τον επιβλέποντα Καθηγητή, στον Κοσμήτορα. Η τελική έκθεση υποβάλλεται στο τέλος του ακαδημαϊκού έτους. Το Πρόγραμμα διαρκεί ένα έτος, αλλά δίνεται η δυνατότητα επέκτασής του για 3 μήνες, αν συντρέχουν σημαντικοί λόγοι και μετά από έγκριση του Κοσμήτορα.
- Με την ολοκλήρωση της Δράσης, ο Κοσμήτορας συντάσσει ετήσια έκθεση πεπραγμένων και την υποβάλλει στη Σύγκλητο. Επιπρόσθετα, συντάσσει και ανακοινώνει δημοσίως έκθεση με τα αποτελέσματα της Δράσης και συνίσταται η διοργάνωση εκδήλωσης με στόχο την διάχυση των ερευνητικών αποτελεσμάτων.
- Στην περίπτωση που κάποια Σχολή δεν απορροφήσει ολόκληρο το ποσό, το οποίο της έχει κατανεμηθεί από τη Σύγκλητο, τότε αυτό μεταφέρεται στον προϋπολογισμό της Δράσης 2 του επόμενου ακαδημαϊκού έτους.
- Οι υπότροφοι της Δράσης υποχρεούνται να ενημερώνουν τη Σχολή έως και 2 έτη μετά την λήξη της συμμετοχής τους σε αυτή, όταν προκύπτουν δημοσιεύσεις και παρουσιάσεις σχετικές με την έρευνά τους στο πλαίσιο της Δράσης 2.
- Μετά την ολοκλήρωση της Δράσης και για ένα έτος δύναται ο επιβλέπων Καθηγητής να αιτηθεί προς τον Κοσμήτορα τη χρηματοδότηση συμμετοχής του μεταδιδάκτορα σε ένα κορυφαίο επιστημονικό συνέδριο, με σκοπό την παρουσίαση της έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Δράσης 2. Ο Κοσμήτορας λαμβάνει την τελική απόφαση για την ανωτέρω χρηματοδότηση. Η χρηματοδότηση αυτή δεν υπερβαίνει τα 1.500 € και διενεργείται σύμφωνα με τον Οδηγό Χρηματοδότησης του Ε.Λ.Κ.Ε.. Το ποσό της χρηματοδότησης καλύπτεται από το υπόλοιπο του ποσού των 12.000 € που προβλέπεται για διαχειριστικά κόστη της Δράσης 2.
Χρηματοδοτήσεις Δράσης 2 - Ακαδημαϊκό έτος 2014-2015
- Δράση 3
-
Αποφασίζεται η μη συνέχιση της Δράσης 3 από την 1-9-2015. Παρακάτω αναφέρονται οι όροι της Δράσης 3 μέχρι και το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2014-2015: Χρηματοδοτείται η συμμετοχή μελών ΔΕΠ σε συναντήσεις που σκοπό έχουν την ανεύρεση δικτύου συμμετοχών και συμπράξεων, όπως open days και συναντήσεις με φορείς χρηματοδότησης. Αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς, από Σεπτέμβρη μέχρι Ιούλη, στον Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού.
Ο συνολικός προϋπολογισμός των δύο παραπάνω δράσεων (Δράση 1 και Δράση 2) για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 είναι 272.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων 12.000 ευρώ για έξοδα διαχείρισης. Για περαιτέρω πληροφορίες για το Πρόγραμμα του έτους 2015-2016, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την σχετική με το αντικείμενό σας Κοσμητεία:
- Σχολή Οικονομικών Επιστημών: κυρία Βάλια Καραβάκου
- Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων: κυρία Έλια Φαντάκη
- Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας της Πληροφορίας: κ. Χρήστος Σακελλαρίου
Για τα προηγούμενα έτη εφαρμογής του Προγράμματος (2012-2015) μπορείτε να επικοινωνήσετε με την κυρία Πετρούλα Καραγιάννη στο 210-8203 297 ή στο karagiannip@aueb.gr.