HRcases 24- Γνωμοδότηση 3η
HR Case Study Series - 24ο τεύχος (Ιούλιος 2022)
Ψυχική Υγεία και Ευζωία στην Εργασία
Γνωμοδότηση 3η
Γράφει η
Μαρία Τσιττερού
SUPERVISOR, EMPLOYEE EXPERIENCE, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ
Η Πένυ από τη μία πλευρά φαίνεται να έχει αντιληφθεί την αλλαγή στη διάθεση και στη συμπεριφορά της Λίζας και έχει προσπαθήσει κατά διαστήματα να την υποστηρίξει επαγγελματικά, όμως εκείνη φαίνεται ότι δεν νιώθει άνετα να συζητήσει ανοιχτά ό,τι την απασχολεί με την προϊσταμένη της. Πιθανώς να μην έχει χτιστεί μια σχέση εμπιστοσύνης στο βαθμό που θα βοηθούσε τη Λίζα να μοιραστεί αυτό που την προβληματίζει και επιβεβαιώνεται ότι όταν της κάνει ερώτηση «κλειστού τύπου» για το «πώς είναι τα πράγματα στο σπίτι;» και εκείνη δεν επιθυμεί να μοιραστεί αυτό που συμβαίνει. Ίσως να αισθάνεται ανασφάλεια και ανησυχία ότι η αποκάλυψη μιας δυσκολίας της προσωπικής ή οικογενειακής, θα κάνει το εργασιακό περιβάλλον να τη θεωρήσει αδύναμη ή ακατάλληλη.
Η Πένυ εφόσον αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει διάρκεια σε αυτό που νιώθει η εργαζόμενη και ταυτόχρονα δεν υπάρχει διάθεση από τη Διευθύντρια τους να διαχειριστεί το ζήτημα, θα μπορούσε να εκφράσει ανοιχτά το ενδιαφέρον υποστήριξης της απέναντι στη Λίζα.
Επισημαίνοντας τα δυνατά σημεία της Λίζας και με γνήσιο ανθρώπινο ενδιαφέρον, πρέπει να την παροτρύνει να απευθυνθεί αρχικά στο γιατρό εργασίας της εταιρείας και εάν αυτό δεν αποβεί επαρκές, στη συνέχεια σε κάποιον ψυχολόγο της επιλογής της, εξαλείφοντας πιθανώς ταμπού & προκαταλήψεις αναφορικά με την αναζήτηση υποστήριξης από ειδικούς. Η Πένυ πρέπει να την βοηθήσει να προσεγγίσει διαφορετικά αυτό που την προβληματίζει, χωρίς όμως να δημιουργεί την αίσθηση παρέμβασης στην προσωπική της ζωή.
Η ηγεσία της κάθε εταιρείας θα πρέπει να αντιληφθεί την αναγκαιότητα ολιστικής προσέγγισης των εργαζομένων της και διαχρονικής υποστήριξης τους.
Η ηγεσία της κάθε εταιρείας θα πρέπει να αντιληφθεί την αναγκαιότητα ολιστικής προσέγγισης των εργαζομένων της και διαχρονικής υποστήριξης τους. Το HR θα πρέπει να αναπτύξει ανθρωποκεντρικές δράσεις της ατομικής και οργανωσιακής υγείας, αναγνωρίζοντας ξεκάθαρα τη συμβολή τους στη βιωσιμότητα του οργανισμού. Η οργανωσιακή υγεία δεν σχετίζεται μόνο με τον τρόπο που οι ομάδες επικοινωνούν και δουλεύουν υπέρ ενός κοινού σκοπού, αλλά ταυτόχρονα πώς διαχειρίζονται τις αλλαγές, περιορίζοντας τους στρεσογόνους παράγοντες, παραμένοντας με θετικά συναισθήματα, με εργασιακή ικανοποίηση και αποτελεσματικότητα.
Η καλλιέργεια της ανθεκτικότητας μέσω σύντομων workshops στα οποία συμμετέχει και ο επικεφαλής της ομάδας, αναδεικνύεται αναγκαιότητα, στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες γύρω μας. Η φυσική & η ψυχική υγεία θα πρέπει να υποστηρίζονται τόσο σε επίπεδο πρόληψης, όσο και διαχείρισης. Πλέον η χρήση προγραμμάτων υποστήριξης εργαζομένων – EAP (Employee Assistance Program) αποτελεί διαδομένη παροχή και συμβάλλει αναπόφευκτα και στη δημιουργία της κατάλληλης κουλτούρας απέναντι στα θέματα ψυχικής υγείας.
Η φυσική & η ψυχική υγεία θα πρέπει να υποστηρίζονται τόσο σε επίπεδο πρόληψης, όσο και διαχείρισης.
Έχοντας έναν τέτοιο μηχανισμό υποστήριξης, σε συνδυασμό με συστηματική εκπαίδευση των επικεφαλής ομάδων για το ρόλο της συναισθηματικής νοημοσύνης στη διαχείριση της ομάδας του, θα βοηθήσει πολύ στον έγκαιρο εντοπισμό θεμάτων ψυχικής υγείας, με στόχο την έγκαιρη υποστήριξη τους προς αποφυγή κακού κλίματος, στιγματισμού, μειωμένης απόδοσης και παραγωγικότητας για την εταιρεία.
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα
Η Μαρία Τσιττερού έχει πτυχίο Κοινωνιολογίας από το Πάντειο Πανεπιστήμιο και μεταπτυχιακό τίτλο Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η ανθρωποκεντρική της προσέγγιση την οδήγησε επαγγελματικά στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, όπου απασχολήθηκε από τα πρώτα επαγγελματικά βήματα της, αρχικά στον τραπεζικό κλάδο.
Η πολύπλευρη ενασχόληση της μέσα στο χώρο της διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, της έδωσε την ευκαιρία να χτίσει τις γνώσεις και την εμπειρία της σε όλες τις λειτουργίες του HR και να προσεγγίσει ολιστικά τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών διαχειρίζεται την εσωτερική επικοινωνία, το wellbeing πρόγραμμα του οργανισμού, καθώς και όλες τις ενέργειες από την πλευρά της ΔΑΔ που συντελούν στη διαμόρφωση μιας ιδιαίτερης εμπειρίας του εργαζόμενου μες τον εργασιακό χώρο.
Πλοήγηση:
HRCases 24 - ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΖΩΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ
EDITORIAL
ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΙΣ : 1η | 2η | 3η | 4η
HR Case Study Series | ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΥΧΗ